Det summer af liv i åbningstiden og ferien

Bikubens åbningstider

Mandag   06.30-16.40

Tirsdag     06.30-16.40

Onsdag    06.30-16.40

Torsdag   06.30-16.40

Fredag     06.30-16.20

Ferieperioder og sampasning i Dagtilbud Gistrup

Børn har - ligesom voksne - brug for fri ind imellem.

Vi vil altid gerne vide, når børnene holder fri og i ferie perioder vil I blive spurgt til fremmøde. I og jeres barn er altid velkomne i Bikuben og planlægger også altid aktiviteter i ferieperioder også.

I sommerferieperioden opfordres I til at holde mindst 2 ugers sammenhængende ferie

Det er vigtigt, at I ved, at der i dagene mellem jul og nytår, grundlovdag, dagen efter kristi himmelfartdag og uge 28 og 29 er fælles pasning i dagtilbud Gistrup, og der følger altid en medarbejder med, såfremt der er behov for pasning i perioden.

Som udgangspunkt bliver der afholdt sammenpasning i institutioner med faciliteter til vuggestuebørn.

Afhentning og aflevering

Infoskærmen i køkkenet benyttes til at "tjekke" jeres barn ind/ud, når I henter/afleverer Jeres barn. Vi finder stor værdi i at have en løbende dialog med jer forældre, så husk derfor også altid at være i kontakt med medarbejdere, når I kommer og går i Bikuben.

Når I afleverer jeres barn, er det vigtigt I får fortalt, hvis der er noget særligt den dag, fx. hvis barnet har sovet dårligt, I har haft en kedelig morgen, barnet ikke har spist morgenmad.

Nogle børn vil gerne vinke med en voksen. Det vil vi gerne, men når personalet går i gang med børnekalender 8.30/45, prioriterer vi som udgangspunkt, at være der. Derfor kan der være dage hvor der må siges farvel og vinke hvor den voksne er.

Vi vil altid gerne fortælle lidt om dit barns dag ved afhentning, om der f.eks. har været noget særligt i løbet af dagen. Derudover vil der blive lagt billeder på AULA eller hængt dokumentation op i børnehaven.

Husk at give besked via AULA, hvis der er andre der henter barnet.